Google Adsense

vrijdag 14 april 2017

Bioscopen en Cinema's in het Grimbergse

Hier bij Parel Van Brabant zijn we allemaal liefhebbers van het Grote Witte Doek. Een film komt volgens ons pas tot zijn recht als je het in Dolby Stereo ziet op een groot scherm in een comfortabele zetel, het liefst nog met heel wat andere toeschouwers om samen te genieten.

Toen ik jong was, kreeg ik de liefde voor de cinema via mijn vader. Ik herinner me nog bezoekjes aan Vilvoorde (Cinema Pathé) , Machelen (Kinema Nova), maar ook (en vooral) in het Brusselse. De Ambassador voor Disneyfilms, de Marivaux of de Piccadilly voor de blockbusters...
Met dit artikel wil ik een lijstje opstellen met bioscopen die in de 20ste eeuw voor vermaak zorgden bij de Grimbergse bevolking. Als u zelf herinneringen hebt aan een bioscoop in de buurt, dan horen wij het graag van u.

1. KINEMA NOVA te Machelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten